Skip to content

Doksandört – Elmamı yediler bana cüce dediler…

Nisan 21, 2011

Soru 94: Simi , 25.08.10

kutu kutu pense elmamı yerse arkadaşım … arkasını donse oyununda kutu kutu pense bildiğimiz tornavida pense gibi pense midir acaba. birincisi neden kutu kutu ikincisi gerçekten kutu kutu penseyse neden elmayı yiyor?

_______________________________________________________________________

Anlıyoruz ki ilmi, bilimi bırakmış çocuk tekerlemelerinde anlam arayışına girmişsiniz sayın simi. Ya her şeyi aşmış veya pembe dizilerin sizi çektiği bir girdapta pek ayağınız yere basamamakta.

Sevgili simi, öncelikle sorunuza cevap vermeden önce sizi bir konuda bilgilendirmek gerekiyor kanımızca. Türk milleti esinlenmeyi, hazıra konmayı sever, üzerine üstlük kendisi yapmış gibi de lanse etmeye bayılır. Yani biz buna şark kurnazlığı diyoruz, ortadoğu halklarında pekala görünen bu durumu en basitinden Ayten Alpman’a ait olduğunu sandığımız ‘Memleketim’ şarkısının bir Yahudi Halk müziği olan Rebe Elimeylekh olduğunu ve hatta Fransız sanatçı Mireille Mathieu’nun da ‘L’aveugle’ şeklinde bizim bildiğimiz haliyle düzenlediğini internetin varolması ile öğrendik misalen.

Eee, “bu bilginin ne yararı olacak yada buradan nereye varmak istiyorsunuz” gibi serzenişler içerisindeyseniz orada bir durun, nasıl pembe dizileri bekliyorsunuz bir hafta boyunca sayın simi?

Bu ‘kutu kutu pense’ olarak bilinen ve şahsım adına konuşursam, hiçbir zaman neden ve nasıl oynandığını kavrayamadığım bu çocuk oyununun aslının Fransız tekerlemesi olan ‘ecoutez ecoutez pensez’ yani “dinle dinle düşün’ olduğunu söylersem sanıyorum şoklar içine girecek ve “yooo sülümaan” gibi naralar atacağınızı tahmin ediyoruz.

Tabi hit bir parça olması gibi bir iddiası olmadığından ve  ‘sadece sözler uysun, manasını koy ver gitsin’ konsepti ile hazırlandığından ve üstüne üstlük bu tekerlemenin muhtemelen söz yazarının da bir velet olmasından da dolaylı sizi sorduğunuz sorunun manasızlığı ile yalnız bırakıyoruz.

Ama hala merak içerisindeyseniz, evet bildiğiniz kutu, bildiğiniz pense, bildiğiniz elma onlar. Sadece manasız işlere girişmişler ve muhtemelen çocukların pensenin n’olduğundan haberleri olsa bile yaptığı fiiller konusunda herhangi bir “neden olmasın ki” çıkarımı yapmayacağının altını çizeriz(her zamanki gibi biz altını çizdik).

Bu yazı size, alet takımlarınızı artık buzdolabından çıkarmanız için şans tanımıştır,

Saygılar…

One Comment leave one →
  1. Ocak 9, 2012 3:26 pm

    elmamı yediler bana cüce dediler ben onlara küstüm on eşek buldum beşini sattım birisine bindim 4.ü attım ben bu sayışmadan geri kaldım

Bir Cevap Yazın

